دکتر خسرو باقری
استاد برجسته تعلیم و تربیت
-
شرح اشتیاق
-
سوابق تحصیلی و اجرایی
- دکتری فلسفه علوم تربیتی، دانشگاه نیوساوث ویلز
- کارشناسی ارشد فلسفه علوم تربیتی، تربیت مدرس
- کارشناسی روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی
- عضو کمیته علمی طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور
- رئیس هیئت مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
- عضو شورای پژوهشی دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- عضو کمیته منتخب بررسی درخواست ارتقاء اعضای هیئت علمی
- ناظر مطالعات نظری سند ملی آموزش و پرورش
- عضو کمیته تخصصی علوم تربیتی در طرح تدوین نقشه جامع علمی کشور
-
منتخب تحقیقات و مطالعات
مطالعات و تحقیقات دکتر خسرو باقری عموما در حوزههای فلسفه آموزش و پرورش، فلسفه شناخت و روان و تربیت دینی بودهاست.
- نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (۱۳۶۸). انتشارات مدرسه
- مبانی شیوههای تربیت اخلاقی: نقد تطبیقی علم اخلاق و روانشناسی معاصر (۱۳۷۷) انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی
- چیستی تربیت دینی (بحث و گفتگو با پاول هرست) (۱۳۸۰). نشر تربیت اسلامی
- مبانی فلسفی فمینیسم (۱۳۸۲) انتشارات دفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری
- نوعمل گرایی و فلسفه تعلیم و تربیت: بررسی پیامدهای دیدگاه ویلارد کواین و ریچارد رورتی در تعلیم و تربیت (۱۳۸۶). انتشارات دانشگاه تهران
- درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۹). انتشارات علمی و فرهنگی
- هویت علم دینی (۱۳۸۲). انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت (۱۳۸۹). با همکاری نرگس سجادیه و طیبه توسلی. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
- نظریههای روانشناسی معاصر: به سوی واقع گرایی سازه گرا (۱۳۸۷)، با همکاری زهره خسروی. نشر علم
- گفتگوی معلم و فیلسوف (۱۳۹۲) انتشارات علمی فرهنگی
- الگوی مطلوب آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۹). انتشارات مدرسه
- فبک در ترازو: نگاهی انتقادی از منظر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (۱۳۹۴). پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
- عاملیت انسان رویکردی دینی و فلسفی (۱۳۹۹). نشر واکاوش