دکتر جانا مورلون
متخصص و مربی فلسفه و فلسفه کاربردی
-
سوابق تحصیلی و اجرایی
- دانشیار وابسته دانشگاه واشنگتن
- دکتری فلسفه | دانشگاه واشنگتن
- بنیانگذار موسسه جهانی افلاطون
- مدیر مرکز فلسفه برای کودکان دانشگاه واشنگتن
-
منتخب تحقیقات و مطالعات
مطالعات و تحقیقات دکتر جانا مورلون عموما در حوزههای فلسفه کاربردی و برنامه فلسفه برای کودکان بودهاست.
- دیده اما نشنیده: اهمیت شنیدن صدای کودکان | تهران، نشر لگا
- پرسشگری و گفتوگو با کودکان و نوجوانان | تهران، نشر لگا
- کودک فلسفی: پرورش توان فکری و فلسفی کودکان | تهران، نشر لگا
- Lone, Jana Mohr. Seen and Not Heard: Why Children’s Voices Matter. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2021.
- Lone, Jana Mohr. “Philosophical Thinking in Childhood.” In The Routledge Handbook of the Philosophy of Childhood and Children, edited by Gideon Calder, Jurgen De Wispelaere, and Anca Gheaus. London: Routledge, 2019.
- Lone, Jana Mohr and Michael Burroughs. Philosophy in Education: Questioning and Dialogue in Schools. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2016.
- Lone, J. M. “Philosophical Sensitivity.” Metaphilosophy 44 (2013): 171–186.
- Lone, Jana Mohr. (2013, January 17). Raising a Philosophical Child – Jana Mohr Lone [Video File]. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=LEm7BXdprAk
- Lone, Jana Mohr and Roberta Israeloff, editors. Philosophy and Education: Introducing Philosophy to Young People. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2012.
- Lone, Jana Mohr. The Philosophical Child. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield, 2012.