دکتر احمدرضا آذربایجانی
مربی هنر و تعلیم و تربیت
-
شرح اشتیاق
مهمترین دلیلی که مرا وارد عرصهی تربیت کرد اخلاقی اندیشیدن برای هنرجویان هنریام بود. یعنی دغدغهی اصلیام وقتی شروع شد که متوجه شدم اگر جانِ ما اخلاقی نباید و به جهان هنر وارد شویم به جای آنکه فهمندهی زیبایی و زیباییآفرین باشیم، برای خودمان و دیگران دردسرزا و بحرانزا خواهیم شد. این دغدغه باعث شد تا تن خودم را در دریاهای فلسفه، روانشناسی، الهیات و تعلیم و تربیت اندکی خیس کنم و هیجان شنا در دریای یادگیری و تربیت برایم یکی از مهمترین انگیزههای رندگی بودهاست. احساس میکنم باید برای دیدن زیبایی فقط جهانبین نباشم و جانبینی را اساس شناخت خود قرار دهم. از زمانی که وارد گودِ تربیت شدهام، روزی نبوده که چیز تازهای یاد نگیرم.
-
سوابق تحصیلی و اجرایی
- دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی اراک
- کارشناسی ارشد الهیات نهجالبلاغه، دانشگاه پیام نور تهران
- کارشناسی هنر، دانشگاه آزاد اسلامی تهران
- مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره تعاونی فرهنگی سرویاسین هنر
- دبیر علمی جشنواره ملی نقشا، حوزه هنری انقلاب اسلامی
- مدیر مسئول، انتشارات سرویاسین
-
منتخب تحقیقات و مطالعات
مطالعات و تحقیقات دکتر احمدرضا آذربایجانی عموما در حوزههای حوزههای اندیشهورزی کودک، نگاههای فلسفی-اعتقادی به تربیت و یادگیری بودهاست.
- انتزاع در نقاشی کودکان | آموزش هنر | ۱۳۸۵
- به کار بستن ایدهای خلاق، بیشترین انگیزه ایجاد خلاقیت | ماهنامه کودک | ۱۳۹۰
- روانشناسی حکیمانه رویکردی همهجانبه و کاربردی با تکیه بر قرآن و نهجالبلاغه | کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری | ۱۳۹۲
- لزوم ایمان و تقوا در روانکاوی و مشاوره با تکیه بر قرآن و سخنان امیرالمونین علی (ع) | کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی | ۱۳۹۳
- نفی بر فعالیت موسسات فرهنگی و هنری آموزش هنر | همایش بینالمللی فرهنگ و اقتصاد | ۱۳۸۶
- لزوم ایمان و تقوا در تربیت فلسفی کودکان | نشریه علمی و پژوهشی فلسفه و کودک | ۱۳۹۷
- مجموعه کتابهای گفتوگو با کودکان و نوجوانان | نشر سرویاسین